Męska bezradność

Young happy couple in bed

Zauważyłeś, iż twoja aktywność seksualna spadła ostatnimi czasy? Spokojnie. Po pierwsze, kłopot taki tyczy się nie tylko ciebie lecz sporej części męskiej populacji i naprawdę nie ma się czego wstydzić. Po drugie „wypadek przy pracy” nie oznacza jeszcze impotencji, chociaż radzę, abyś zapalił w swoim umyśle lampkę ostrzegawczą. Po trzecie – można to naprawić, żebyś mógł cieszyć się pełnią życia! tadalis

Dostrzegłeś pierwsze symptomy choroby – co powinieneś uczynić?

Przełam wstyd i udaj się do lekarza rodzinnego. To nie jest rzadki problem, z którym borykasz się tylko ty. Problemy z erekcją, impotencja, to jedno z częstszych schorzeń medycznych i dotyczy co drugiego mężczyzny w wieku 40-70 lat. Tak, statystyki nie kłamią, potraktuj więc wizytę u lekarza nie jak zło konieczne, ale jak wizytę w warsztacie w celu naprawy maszyny, którą jest twój organizm, żebyś mógł szczycić się 100% jej wydajnością. Oprócz tego często sprawdzaj ciśnienie tętnicze i poziom cholesterolu, aby uniknąć najczęstszej przyczyny impotencji – chorób układu krwionośnego.

Dlaczego lekarz rodzinny a nie specjalista?

Przede wszystkim lekarz rodzinny oceni fazę choroby oraz pokieruje do stosownego specjalisty – urologa bądź seksuologa, który może ci pomóc. Od lekarza rodzinnego możesz dostać również skierowanie na badania, które pomogą w ustaleniu przyczyny choroby. Kłopoty ze wzwodem to stadium odwracalne!
Tradycyjne leczenie przeprowadzane jest przede wszystkim przy pomocy środków farmakologicznych, psychoterapii, od czasu do czasu leczenia chirurgicznego, ale pewnymi krokami sam możesz sobie pomóc lub przyśpieszyć terapię. Oto najistotniejsze z nich:

1. Wprowadź tylko zdrową dietę

Unikaj tłustego mięsa zastępując je owocami i warzywami. Jedz więcej ryb – tuńczyka, łososia, sardynki (to jednak nie dotyczy smażonych, tłustych ryb, które, spożywane wieczorem, mogą zabić libido). Dużo warzyw oraz owoców to twarda reguła na uniknięcie najczęstszej przyczyny impotencji – chorób naczyniowych i nadwagi. Jeżeli chodzi o owoce, to wartościowe będą dla ciebie poziomki, truskawki, maliny, jeżyny oraz jagody. Z warzyw – prócz warzyw zielonych powinno się zjadać czosnek oraz cebulę (dobre przeciw miażdżycy) oraz paprykę, pomidory, kukurydzę, selery a także por.

Można spytać też dietetyka o adekwatną dietę, zgodną z grupą twojej krwi. Miej na uwadze, iż dieta nie jest restrykcyjnym „niespożywaniem smacznych potraw”, ale uzupełnieniem dziennego jadłospisu w posiłki wartościowe i zredukowaniem tych najmniej pożytecznych. Przemyśl wdrożenie do swego menu potraw z regionu śródziemnomorskiego, szczególnie zaś owoców morza.

2. Afrodyzjaki na tak!

Istnieje grupa produktów, które w jakimś stopniu pobudzą twoje ciało do „działania”. Powszechnie uważa się (w praktyce – jest to dowiedzione), że lampka czerwonego wina przed stosunkiem podnosi aktywność seksualną. Unikaj jednakże alkoholu wysokoprocentowego, który podziała w złą stronę. Przyprawiając potrawy, stosuj więcej imbiru, który wpływa na lepsze krążenie krwi i goździków, które poprawiają nastrój. Z owoców morza polecane są ostrygi, homary, krewetki, albo ośmiornice.

3. Nie pal papierosów

Palenie papierosów (również to bierne) oddziałuje bardzo źle na twoje ciało oraz libido. Amerykański schemat ubiegłych lat, w którym to kochankowie po udanym seksie spalali papierosa, to głupi pomysł. Papierosy nie dość, że znacząco redukują twoją sprawność seksualną oraz wywołują inne, równie niepokojące problemy, z rakiem płuc na czele – to w dodatku sprawiają, że będzie cię „czuć” z odległości. Uwierz mi, wiem co piszę – jestem człowiekiem niepalącym i kogoś, kto pali, wyczuwam na odległość. Najbardziej przykry zapach utrzymuje się na włosach, potem w ubiorze, o nieświeżym oddechu nie mówiąc. Jeżeli twoja partnerka nie pali, a ty owszem, to może być przyczyną niepotrzebnym nieporozumień i krępujących sytuacji między wami, także w łózku. Rzecz jasna jako osoba paląca raczej nie pachniesz przyjemnie.

4. Ruszaj się

Aktywność seksualna jest na stałe związana z dobrą kondycją i wydolnością układu sercowo – naczyniowego. Dlatego tak znaczące jest, abyś oprócz zdrowego odżywiania aktywnie praktykował sport. Aktywnie? Oznacza to codzienny trening ruchowy, co najmniej 30 min – bieg lub siłownia i regularne 1-2 razy w tygodniu uprawianie dyscypliny sportowej, np.: tenisa. W tym miejscu dużo zależy od twoich możliwości czasowych, które, jak mniemam, nie są najwyższe. Zgodzisz się jednak z tym, iż im mniej czasu, tym skuteczniejsza organizacja (oczywiście do pewnych granic)? Na pewno, jeżeli będziesz pragnął regularnie uprawiać sport, wygospodarujesz na to chwilę czasu.

5. Pielęgnuj swoje życie intymne

Żeby nie dopuścić do „męskiego problemu” regularnie uprawiaj seks. Pozbądź się rutyny a przemyć do twojego związku więcej świeżości. To najlepsza recepta na przywrócenie regulacji hormonalnej. Jeżeli twój związek ma obecnie kłopoty (nawet w sytuacji, kiedy powodem jest ta „trzecia”) staraj się je rozwiązać, ponieważ to także pośrednio wpływa na twoją wydolność seksualną.
wiecej tutaj : kamagra